Chinli – Tuina

Chinli – Tuina massage bevordert de bloeddoorstroming. Dit verbeterd het immuunsysteem, verlicht hoofdpijn en geeft meer energie.

Chinli – Tuina massage

Chinli-Tuina wordt ook wel Chinese massage of Traditionele Chinese lichaam massage genoemd. Chinli–Tuina is een van de in de Traditionele Chinese Geneeskunde gebruikte therapieën, naast acupunctuur en kruiden. Deze therapievorm kent heel veel verschillende massagetechnieken die toegepast worden op het lichaam en kent daarnaast een aantal effectieve manipulatietechnieken. In China wordt deze massage (Tuina) al duizenden jaren in de ziekenhuizen toegepast. De resultaten die men hiermee bereikt zijn enorm.

Chinli – Tuina werking

Tuina massages stimuleren en reguleren het meridiaan-systeem waardoor de energie- en bloeddoorstroming in balans wordt gebracht zodat blokkades worden opgeheven. Meridianen zijn kanalen waardoor Qi (energie), bloed, voedingsstoffen en informatie stromen. Blokkades in dit systeem veroorzaken, volgens de Chinese Geneeskunde, ziektes en geestelijke onbalans. Door Chinli–Tuina massages komen lichaam en geest weer in balans, verminderen en verdwijnen klachten en wordt de gezondheid bevorderd.

Wilt u meer informatie of een afspraak inplannen, neem dan gerust contact met ons op.

Tuina massage is goed voor:

• Behandelt aandoeningen van het bewegingsapparaat
  • Vermindert nekpijn
  • Vermindert rugpijn
  • Vermindert nek spanning
  • Verlicht gewrichtspijn
  • Verhoogt de bloedcirculatie
  • Behandelt depressie
  • Bevordert een gezonde lactatie
  • Vermindert stress
  • Verlicht hoofdpijn
  • Verbetert immuunsysteem
  • Verbetert mentale helderheid
  • Geeft meer energie
  • Verlicht van spijsverteringsproblemen
  • Vermindert angst en depressie
  • Vermindert chronische pijn, vaak in de nek, rug, knieën en hoofd
  • Verhelpt hypertensie
  • Vermindert slapeloosheid
  • Vermindert menstruatiekrampen en PMS
  • Vermindert migraine
  • Vermindert ochtendmisselijkheid

Vindt u het moeilijk welke massage het beste bij uw situatie past? Lees dan ons artikel over de verschillende tussen de massages en behandelingen.

Shiatsu Ryoho

Shiatsu is een drukpuntmassage die zijn oorsprong heeft in de Chinese geneeskunst en na de 6e eeuw na Christus verder is ontwikkeld in Japan. Het is gebaseerd op de invloed die energiebanen (meridianen) op onze fysieke en geestelijke welzijn hebben.

× Stel uw vraag