MACEDONISCHE FYSIO

Macedonische Fysio is een stevige massage die als gevoelig ervaren wordt met als resultaat een zeer grote kans op herstel van chronische en acute pijn. De therapeut maakt bij deze massage,afhankelijk van uw klacht,gebruik van zijn handpalmen,vingers, duimen, ellebogen,knieën en voeten. Bij deze massagevorm gaat men door de pijn heen om een blijvend resultaat te behalen, waarbij uiteraard rekening wordt gehouden met de pijnbeleving van de cliënt. Het is geen ontspannende massage, maar na de behandeling zal veel verlichting optreden van de pijnklachten. De eerste en tweede dag na de behandeling zal de plaats waar men behandeld is mogelijk nog gevoelig zijn en zal men denken dat de klacht verergerd is door de behandeling. De plek die behandeld is geeft echter een seintje af aan het centraal zenuwstelsel waarna d.m.v. hormonale homeostase de gekwetste plekken kunnen genezen en herstellen.

Er wordt de cliënt geleerd om onderscheid te maken wanneer pijn functioneel is en wanneer niet.

Bij langdurige, dus chronische pijn is de pijn niet meer gekoppeld aan gewrichts- of spierschade maar wordt er een verkeerd signaal aan de hersenen afgegeven waardoor pijn ervaren wordt.

Aan de cliënt worden bepaalde oefeningen en bewegingen voor thuis meegegeven zodat hij/zij kan ervaren dat hij/zij genezen is. Als de cliënt zijn of haar idee over deze pijn aanpast, neemt de angst af en durft de cliënt weer te gaan bewegen. Want alleen als men weer normaal gaat bewegen bij dagelijkse handelingen blijft de winst van de behandeling behouden.

Deze behandeling is uitermate geschikt voor mensen met chronische spier- , gewrichts- en/of zenuwpijn.Maar ook voor acute,heftige pijnklachten is deze vorm van massage zeer geschikt.

Uit persoonlijke ervaring kan ik zeggen dat hoewel deze behandeling gevoelig is, deze behandeling heel goed chronische,maar ook acute pijn wegneemt.