Shiatsu Leeuwarden

Shiatsu Ryoho Leeuwarden

Als u op zoek bent naar een Shiatsu massage in Leeuwarden, dan staat massagepraktijk van Rijswaard voor u klaar. Shiatsu Ryoho is één van onze specialiteiten. Wij zijn gevestigd aan de Emmakade 59. Niet ver van het centrum van Leeuwarden.

Wat is Shiatsu Ryoho?

Shiatsu Ryoho is een drukpunt massage, dat gebaseerd is op de invloed van energiebanen (meridianen). Energiebanen hebben invloed op de geestelijke en fysieke welzijn. Deze meridianen lopen in min of meer vaste lijnen door ons lichaam en bepalen het functioneren van organen, spieren, botten, zenuwen en huid. Door druk uit te oefenen op bepaalde punten op de meridianen (tsubo’s) middels duim, hand of elleboog kan de energie van de betreffende meridiaan gestuurd worden. Hierdoor zal het lichaam een nieuwe balans vinden die voor u prettiger en vitaler aanvoelt. De therapeut doet dus een beroep op het zelfhelende vermogen van het lichaam.

Waar is Shiatsu Ryoho goed voor?

Shiatsu Ryoho heeft wetenschappelijke bewezen voordelen:

• PMS / menstruatieklachten
  • Opvliegers / overgangsklachten
  • Reumatische klachten
  • Whiplash
  • Knieklachten
  • Duizeligheid
  • Prostaatklachten
  • Slapeloosheid
  • Hyperventilatie
  • Hoofdpijn / migraine
  • Nekpijn en schouderklachten
  • Rugpijn (acuut / chronisch)
  • Tenniselleboog / golfersarm / muispols
  • Maagklachten
  • Burn-out / vermoeidheid
  • RSI/ muisarm
  • Darmklachten / spijsverteringsstoornissen

Als u nog vragen heeft of twijfelt of Shiatsu Ryoho voor u een goede behandeling is, neem dan gerust contact met ons op. Wij staan klaar voor al u vragen.

Segmentale massage

Segmentale massage is een therapeutische massagetechniek die gericht is op storingen in inwendige organen en functies daarvan.

Triggerpoint therapie

Triggerpoints of spierknopen zijn pijnlijke verhardingen in de spieren die niet meer ontspannen. Een spier is opgebouwd uit afzonderlijke spiervezels. In een normale ruststand is een spiervezel noch uitgerekt, noch samengetrokken.

Klassieke massage

Massage is waarschijnlijk de oudste geneeskundige behandeling die we kennen. In de oudste geschriften wordt massage al genoemd. Een voorbeeld daarvan is het Chinese geneeskundige boek Nei King dat tussen 400 jaar vóór C. en 200 na C. is ontstaan.

Massage Friesland

Chinli Tuina

Chinli-Tuina wordt ook wel Chinese massage of Traditionele Chinese lichaam massage genoemd. Chinli–Tuina is een van de in de Traditionele Chinese Geneeskunde gebruikte therapieën, naast acupunctuur en kruiden.

Sportmassage

Voor het therapeutisch masseren van het lichaam kun u terecht bij de Massagepraktijk Van Rijswaard. Sportmassage is een therapeutische massage en kent een ondersteunde rol bij het herstelvermogen van uw lichaam.

× Vakantie t/m 1 augustus