Shiatsu Ryoho

Shiatsu Ryoho massage

Shiatsu is een drukpuntmassage die zijn oorsprong heeft in de Chinese geneeskunst en na de 6e eeuw na Christus verder is ontwikkeld in Japan. Het is gebaseerd op de invloed die energiebanen (meridianen) op onze fysieke en geestelijke welzijn hebben.

Deze meridianen lopen in min of meer vaste lijnen door ons lichaam en bepalen het functioneren van organen, spieren, botten, zenuwen en huid. Door druk uit te oefenen op bepaalde punten op de meridianen (tsubo’s) middels duim, hand of ellenboog kan de energie van de betreffende meridiaan gestuurd worden. Hierdoor zal het lichaam een nieuwe balans vinden die voor u prettiger en vitaler aanvoelt.

De therapeut doet dus een beroep op het zelfhelende vermogen van het lichaam.

Shiatsu-therapie is een combinatie van Oosterse èn Westerse geneeskunde. Het stimuleert het zelfgenezend vermogen van ons lichaam en vitaliseert en ontspant lichaam en geest.

Komt in aanmerking voor een gehele of gedeeltelijke vergoeding vanuit een aanvullende ziektekostenverzekering. Geen eigen risico.

Wilt u meer informatie of een afspraak inplannen, neem dan gerust contact met ons op.

SHIATSU IS GOED VOOR:

• PMS / menstruatieklachten
  • Opvliegers / overgangsklachten
  • Reumatische klachten
  • Whiplash
  • Knieklachten
  • Duizeligheid
  • Prostaatklachten
  • Slapeloosheid
  • Hyperventilatie
  • Hoofdpijn / migraine
  • Nekpijn en schouderklachten
  • Rugpijn (acuut / chronisch)
  • Tenniselleboog / golfersarm / muispols
  • Maagklachten
  • Burn-out / vermoeidheid
  • RSI/ muisarm
  • Darmklachten / spijsverteringsstoornissen

Segmentale massage

Segmentale massage is een therapeutische massagetechniek die gericht is op storingen in inwendige organen en functies daarvan.

Triggerpoint therapie

Triggerpoints of spierknopen zijn pijnlijke verhardingen in de spieren die niet meer ontspannen. Een spier is opgebouwd uit afzonderlijke spiervezels. In een normale ruststand is een spiervezel noch uitgerekt, noch samengetrokken.

Klassieke massage

Massage is waarschijnlijk de oudste geneeskundige behandeling die we kennen. In de oudste geschriften wordt massage al genoemd. Een voorbeeld daarvan is het Chinese geneeskundige boek Nei King dat tussen 400 jaar vóór C. en 200 na C. is ontstaan.

Massage Friesland

Chinli Tuina

Chinli-Tuina wordt ook wel Chinese massage of Traditionele Chinese lichaam massage genoemd. Chinli–Tuina is een van de in de Traditionele Chinese Geneeskunde gebruikte therapieën, naast acupunctuur en kruiden.

Sportmassage

Voor het therapeutisch masseren van het lichaam kun u terecht bij de Massagepraktijk Van Rijswaard. Sportmassage is een therapeutische massage en kent een ondersteunde rol bij het herstelvermogen van uw lichaam.

× Vakantie t/m 1 augustus